Ilie Bolojan și-a făcut un titlul de glorie din a tăia și a concedia oamenii din administrația publică. Pe unde a trecut, Ilie Bolojan a avut aceași abordare: concedieri și cam atât. Evident, multă imagine și joc de scenă. Declarații politicianiste și populiste în încercarea disperată de a argumenta deciziile sale. Numai că deciziile sale, fiind pompieristice și nefundamentate, au avut și un efect de bumerang. Adică, după de a concediat, în numele reorgenizării și al eficientizării activității, oamenii și-au căutat dreptatea în justiție. Mulți dintre ei au câștigat și au primit drepturile salariale pe perioada cât au fost concediați. Și, evident, repuși pe funcție. Cine a plătit? Instituția. Adică, tot cetățenii despre care Ilie Bolojan spunea că îi respectă.
Și, pentru că tot este vorba de bani și decizii stupide. Știripesurse.ro a publicat o știre ce, practic, demască impostura și minciuna domnului Bolojan. Ilie Bolojan… președintele Senatului.
Deci, avem legea bugetului. Datele prezente în Legea bugetului pe 2025 demonstrează faptul că cheltuielile cu personalul la Senat au fost, în anul 2024, de 195.724.000 de lei. În 2025, alocarea este de 196.432.000 de lei, cu 36.000 de lei mai mult decât execuția din 2024. Anii următori ar urma să aducă noi creșteri: 205.950.000 de lei în 2026, 216.238.000 de lei în 2027 și 231.337.000 de lei în 2028.
Ce înțelegem noi de aici? Reforma lui Bolojan NU are niciun impact asupra Bugetului! Păi, și atunci despre ce reduceri de cheltuieli vorbește domnul Bolojan?
Și, mai înțelegem ceva: impostura domnului Ilie Bolojan care, în lipsa unei viziuni și a unui plan real și fundamentat de reorganizare, o joacă în cel mai sulfuros stil politicianist posibil. Adică, domnul Ilie Bolojan, în goana după imagine politică, a aruncat povestea reorganizării. Un demers normal. Cu o condiție! Demersul să se bazeze pe o analiză justificată și să existe o viziune a Președintelui Senatului despre modul în care instituția pe care o conduce trebuie să ajungă într-un interval de timp. Și, să se respecte prevederile legislative în vigoare. Dacă mergem pe gândirea domnului Bolojan, întâi tăiem și apoi măsurăm, atunci de ce Senatul României, prin decizia lui Bolojan, nu ar suspenda toate legile în vigoare?
Revenind, soluția ce i-a trecut prin cap domnului Bolojan a fost să dea oameni afară. De acord și cu cu concedierea colectivă. Însă, cum a ajuns la această concluzie? Ce a analizat și cu ce a comparat? Care sunt obiectivele acestei reorganizări? Doar reducerea numărului de spotrui? Dacă da, atunci este doar impostură și analffabetism funcțional. Atât și nimic mai mult!
Pe de altă parte, domnul Bolojan, în ultimele ieșiri în spațiul public, a amestecat merele cu perele. A vorbit de reorganizare și, într-un mod manipulator a inserat povestea încrederii în Parlament, dar și a controlului parlamentar. Încrederea în Parlament este direct proporțională cu activitatea parlamentarilor. Inclusiv a domnului Bolojan. Adică, calitatea legilor, respectarea Constituției etc. Și, nicidecum capacitatea de încălcare a legislor. la fel și în cazul controlului parlamentar. Cele două elemente (încrederea în Parlament și controlul Parlamentar) nu sunt atributul funcționarilor publici parlamentari. Însă, domnul Bolojan fie nu știe, fie ignoră cu bună știință aceste aspecte. În fond, el este doar al doilea om în Stat care, dacă situația o impune, ar asigura funcția de Președinte al României.
Experimentul Bolojan este asemenea unui avion cu sute de pasageri la manșa căruia căruia se află o simpatică…maimuțică! Posibil ca avionul să aterizeze, dar, cel mai probabil, zborul, până la prăbușire, va fi cu multe turbulențe… Un fleac, el merge înainte! Nu avionul, Bolojanul…
Comentarii din Facebook