Conducerea Senatului României dată în judecată de sindicatul funcționarilor publici . Mărul discordiei îl reprezintă suspendarea executării actului administrativ hotărârea Senatului nr. 5 din 3 februarie 2025. Adică, reorganizarea „gândită” (mai mult sau mai puțin…) și inițiată de Ilie Bolojan. Da, acel Ilie Bolojan fosta nouă stea liberală, devenit, din întâmplare, președintele interimar al României.
La butoanele Senatului României a ajuns Mircea Abrudean, dar a rămas „coada de topor” Mario Ovidiu Oprea. Și, procesul de reorganizare își vede în continuare de drum. Adică, Mario Ovidiu Oprea, un alt liberal de frunte, continuă proiectul. Scopul final: concediera a 190 de funcționari publici parlamentari și personal contractual.
Secretarul general al Senatului, Mario Ovidiu Oprea, absolvent de drept al Universității Spiru Haret, pare că nu prea înțelege legea. De fapt, nu o înțelege deloc. Altfel, nu s-ar justifica acțiunea în instanță a Sindicatului funcționarilor publici și personalului contractual din Senat. Dar, chiar dacă nu înțelege legea, domnul Mario Ovidiu Oprea pare să fie un soldat disciplinat ce execută, fără să gândească, ordinul primit și raportează constant fiecare pas pe care îl face în ceea ce privește marea reorganizare a lui Ilie Bolojan.
Deși, în așa-zisa notă de fundamentare (fără nicio analiză reală a situației de venituri-cheltuieli de la Senat și, implicit, schema de personal!) Mario Ovidiu Oprea făcea referire la reducerea a 190 de posturi, astăzi, se pare că 100 de funcționari publici parlamentari și personal contractual au plecat de bună voie. Deci, din cei 190, au mai rămas doar 90 de angajați ce ar trebui să fie concediați. Însă, Mario Ovidiu Oprea pare să nu înțeleagă aceste chestiuni și merge înainte. Rămân 190 de posturi ce vor fi eliminate din schemă, chiar dacă au plecat aproape 100 de oameni…
Paradoxul este că domnul Mario Ovidiu Oprea, în mandatul de senator din 2012-2016, a fost membru al comisiei pentru cercetarea abuzurilor …
Activitatea și performanța senatorului Mario Ovidiu Oprea, ajuns secretar general al Senatului…

Analizând datele din tabelul de mai sus, oare, activitatea senatorului Mario Ovidiu Oprea raportată la costurile aferente (indemnizație, sumă forfetară, transport, cazare, personal angajat pe cabinet etc.) se justifică?
Care ar putea fi motivele?
Analfabetismul funcțional ar putea fi o explicație, mai ales că Mario Ovidiu Oprea de la borkeraj în Craiova a sărit fix în Senatul României. La Senatul României a fost vreme de vreo 16 ani…senator. Deci, cel puțin la nivel teoretic, a contribuit la o serie de legi… Înțelegeți paradoxul? A fost senator și a „făcut” legi pe care, acum, din poziția de secretar general, le… ignoră.
O altă explicație este faptul că, în lipsa unei pregătiri, a unei meserii sau profesii, Mario Ovidiu Oprea fuge după…sinecuri politice. Fix ceea ce condamna cu mânie proletară în diverse hârtii înaintate la Biroul Permanent al Senatului. Deci, în alergarea după sinecuri, Mario Ovidiu Oprea urmează întocmai ordonanțele lui Ilie Bolojan. Doar nu crede cineva că actualul președinte interimar, în afară de a avea grijă de România și de a o reprezenta pe lan internațional, nu își face vreme să supervizeze ce se întâmplă pe la Senatul României. Mai ales, că există sentori PNL, cu o bogată experiență juridică, care înțeleg că demersul inițiat de Ilie Bolojan pe vremea când era Președintele Senatului nu este acoperit de rigorile legislative. De la consultarea cu Sindicatul în ceea ce privește procesul de reorganizare și până la modul în care este pusă în aplicare această decizie contestabilă.
De la reorganizare la recunoaștere facială
Reorganizarea ”garantată” de Ilie Bolojan a fost primul pas. A urmat marele proiect legat de recunoașterea facială. Adică, fiecare angajat va avea un card cu care va face pontajul, sistemul afișând personalului SPP datele celui care se autentifică. Digitalizarea, în sine, este un proces benefic. Cu o condiție: să se facă respectând rigorile legii.
Având o decizie a Biroului Permanent, cel mai probabil Senatul României va organiza o licitație pentru achiziția acestor echipamente, conform caietului de sarcini. După desemnarea câștigătorului, urmând a se implementa.
Dar ce te faci dacă achiziția sau firma privată ce va furniza aceste echipamente a fost anterior momentului deciziei Biroului Permanent? Probabil că tot o eroare marca Mario Ovidiu Oprea sau…

Comentarii din Facebook