Acasă Comunicate de presă Peste 90.000 de apeluri care au vizat evenimente şi urgenţe au fost gestionate de către operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112, în cele trei zile de Crăciun.
Comunicate de presă

Peste 90.000 de apeluri care au vizat evenimente şi urgenţe au fost gestionate de către operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112, în cele trei zile de Crăciun.

Distribuie
Distribuie

Peste 90.000 de apeluri care au vizat evenimente şi urgenţe au fost gestionate de către operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112, în cele trei zile de Crăciun.

La nivel naţional, între 24 şi 26 decembrie 2023, operatorii STS au preluat şi procesat 91.056 de apeluri dintre care 55.529 (60,98%) au constituit cazuri de urgenţă. În perioada sărbătorilor de Crăciun, cea mai încărcată zi la Serviciul de urgenţă 112 a fost data de 26 decembrie, când s-au înregistrat, în medie, 22 de apeluri pe minut.

În ceea ce priveşte tipul urgenţelor, au fost preluate 27.371 de apeluri prin care s-a solicitat intervenţia echipajelor medicale şi care reclamau diferite afecţiuni medicale, probleme respiratorii severe, persoane inconştiente sau persoane căzute în locuri publice. De asemenea, 713 apeluri la 112 au semnalat incendii în locuinţe şi anexe, incendii de mirişte şi vegetaţie uscată sau alte tipuri de urgenţe din competenţa echipajelor de pompieri, iar 1.581 de apeluri au semnalat incidente privind ordinea publică şi au fost transferate către Poliţie sau Jandarmerie.

În cele trei zile de Crăciun, au fost înregistrate şi 56 de apeluri care au anunţat situaţii de urgenţă sau incidente în care au fost implicaţi turişti aflaţi pe pârtii sau trasee montane.

13 apeluri au fost preluate prin aplicaţia Apel 112, dezvoltată de STS, care permite localizare avansată (Advanced Mobile Location) a dispozitivului de pe care este iniţiat apelul de urgenţă. Reamintim, aplicaţia este gratuită şi disponibilă în Google Play şi App Store.

În perioada 24 – 26 decembrie, au fost efectuate 1.004 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 35 prin sistemul de comunicaţii eCall. Reamintim, în cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru localizarea evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare.

***

Informaţii utile privind apelarea numărului unic pot fi consultate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112.

Biroul de Presă al STS

Comentarii din Facebook

Urmărește-ne: Google NEWS
Distribuie

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele știri

Insuficiența venoasă, colesterolul și imunitatea: Probleme și soluții pentru o sănătate optimă

Sănătatea este influențată de o varietate de factori, iar printre aceștia se numără sistemul circulator, nivelul colesterolului și imunitatea. Insuficiența venoasă, nivelul ridicat...

Ce aparate să folosești pentru durerile de spate

Durerile de spate sunt o problemă frecventă care afectează milioane de oameni, fie din cauza stilului de viață sedentar, a leziunilor, a stresului...

Articole asemănătoare

NORDIS: Comunicatul DIICOT

Astăzi, 3 februarie 2025, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate...

Sindicatul Funcționarilor Publici Parlamentari, Sindicatul Personalului Contractual și Sindicatul Șoferilor din Senatul României au luat act, cu stupoare, de recentele declarații ale dlui Ilie Bolojan

COMUNICAT Sindicatul Funcționarilor Publici Parlamentari, Sindicatul Personalului Contractual și Sindicatul Șoferilor din...

Război hibrid sau joc ieftin politicianist?

Război hibrid sau joc ieftin politicianist? În spațiul public a apărut informația...

Șoșoacă, AURul și președintele…

Șoșoacă, AURul și președintele… Parlamentul României ne-a oferit, din nou, o mostră...